Nyt kun Rovaniemen HIV tapaus on iso otsikko ollut mediassa, keskustelimme K:n kanssa asiasta muutama päivä sitten.

Mielestäni tautia levitellyt kundi ei ole mitenkään komea, päin vastoin (mutta kauneushan on katsojan silmissä.. vai onko?). Mietin vain, että kuinka hänellä on voinut olla noinkin paljon kumppaneita, olikohan heitä lähemmäs 30. Toisaalta, nämä 30 naistahan on vuodesta 1999 eteenpäin (jos muistan oikein), joten eihän se tee kuin 3 tai 4 naista per vuosi. Ja jos kyseinen kundi on ollut sinkkuna kaikki nämä 8 vuotta, niin onhan se aika vähän vuodelle.

K:n mielestä 30 kumppania oli  todella paljon, omasta mielestäni se ei ole mitenkään hirveän paljoa.
Olisi mieli tehnyt kysyä K:lta mikä on sopiva määrä kumppaneita, niin ettei ole liikaa eikä toisaalta liian vähää. En kuitenkaan viitsinyt, koska pelkäsin hänen kysyvän kuinka monta eri kumppania minulla on ollut.. Jos olisin vastannut totuuden mukaisesti, kumppaneita on ollut yli 20, kuitenkin hieman alle 25. Lopetin laskemisen, kun määrä alkoi lähetyä 20. Tänä vuonna kumppaneita on ollut 5, K mukaan lukien. Tästä vuodesta olen seurustellut noin 8kk, joten 2 kuukauden aikana on ollut muutama (osa ennen, osa sen jälkeen kun aloimme seurustella K:n kanssa).

Olisihan se mielenkiintoista tietää kuinka monta eri kumppania K:lla on ollut. Toisaalta, jos K:lla olisi ollut paljon enemmän kuin minulla on ollut, miettisin luultavasti onko hän ollut pelimies joskus nuorempana. Kuitenkin K on minua muutamia vuosia vanhempi, joten kumppaneiden määrän suhteen minulla olisi vielä vuosia aikaa kartuttaa niitä lisää, jotta "olisimme samalla viivalla". Mutta jos minulla on ollut paljon enemmän kuin K:lla, pelkäisin hänen pitävän minua horona, joka antaa kaikille joilla on 2 lahjetta ja liikkuvat.

Mielestäni kumppaneiden määrä ei ole mikään meriitti. Vaihtaisin ilomielin lähes kaikki kumppanini (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) mieheen joka olisi minulle hyvä. Ei minun tarvitse herätä joka viikonloppu eri sängystä, eri ihmisen vierestä. Tahdon herätä joka aamu vain yhden ihmisen vierestä, valitettavasti se ihminen ei vielä ole elämässäni.

Mutta kuinka paljon kumppaneita on sinun mielestäsi sopivasti/liikaa?
Omasta mielestäni +/- 10 on sopiva määrä. Tosin sekin riippuu aivan kuinka pitkän tai lyhyen ajan sisällä nämä kokemukset ovat hankittu.