Jotenkin on lamaantunut olo. Eilen illalla ja tänä aamuna K:n käytös otti niin paljon päähän, tuntui että räjähdän vihasta. Enään en tiedä mitä ajatella.

Kaverit kyselivät mitä olen tekemässä illalla, haluaisinko lähteä heidän kanssaan ulos? Vastaus oli automaattisesti: En pysty tänään, sillä olen sopinut näkeväni K:n illalla. Mutta mitäs huomenna?
Hetken päästä ymmärsin, että olen nyt itse samassa tilanteessa missä K oli aikaisemmin tällä viikolla. Meidän eromme on vain se, että minä pidän sovituista asioista kiinni, hän ei.

Jossain aivojen perukoilla joku huutaa että minun tulisi lähteä illalla kavereideni kanssa ulos, ja ilmoittaa K:lle että olen saanut parempaa tekemistä kuin hänen seurassaan oleminen. (Tosin hän väittää että kavereiden näkeminen ei ole parempaa tekemistä kun minun kanssani vietetty aika, mutta miksi hän sitten teki minulle oharit?!?). Näin K ehkä (as if) ymmärtäisi miten hän kohtelee minua, jos itse teen hänelle kuten hän minulle. Toisaalta en usko kostoon, sillä siitä ei voi seurata mitään hyvää. En myöskään halua alentua samalle tasolle millä K on.

Näen K:n tänään illalla, mutta huomiselle ei ole mitään suunnitelmia. Kaikilla kavereilla on menoa, ja toivonkin etten joudu viettämään lauantai iltaa yksin kotonani tv:tä katsellen. Olisin mieluummin ottanut tämän illan rauhallisesti, viettänyt huomenna kivan illan K:n kanssa ja sunnuntaina "kärsinyt" väsymyksestä.

Voin vain kuvitella tulevan illan sieluni silmin. Näemme K:n kanssa, minulla on paha olo ohareista, ja hän suuttuu minulle koska "miks sun aina pitää olla tommonen" "sä vedät aina herneet nenään" "älä nyt suurentele asioita" "lopeta toi jo" "sulla on aina paha olo" jne. Lohduttaminen ei tule kyseeseenkään, hyvällä tuurilla K suuttuu ja rupeaa pitämään mykkäkoulua tai on yksinkertaisesti vain kylmä.
En mä voi vain yht äkkiä piristyä ja olla kun mitään ei olisi tapahtunutkaan. Jos mua harmittaa/on paha olo, niin kyllä sen muutkin aika useasti huomaa.
Kyllä mä voisin ymmärtää tollasen käytöksen jos K olisi 15, eikä mitään kokemusta naisista. Mutta K:lla on ollut ainakin 1 avovaimo ja ikää herralla on reilusti yli 20.

Voin taas todeta että elämä on vitun ihanaa.