6 tupakkaa oli eilisen saldo. Se on ainakin 15 tupakkaa vähemmän mitä yleensä polttaisin päivän aikana.

Kamalasti tekisi mieli mennä nytkin tupakalle, mutta päätin ottaa nikotiinipurukumin.. Myönnetään, olen polttanut tänään 1 savukkeen. Se on kyllä todella vähän ottaen huomioon että olen kuitenkin ollut hereillä jo melkein 6 tuntia.

Eilen kyllä huomasin hermojen olevan hieman kireällä. Aamulla meinasin saada itkupotkuraivarit parkkipaikalla kun auto vittuili, enkä osannut tehdä asialle mitään. Sama toistui kun tulin töistä, ja kyselin kaveriltani neuvoa miten saan auton toimimaan normaalisti. Kaveri huomautti, että onko mulla pinna hieman kireällä, ja siihen vastasin että on, joka taas johtuu vähentämisestä.
Pinna on kireällä, ja tupakkaa tekee mieli koko ajan. Muita oireita ei oikeastaan ole ilmaantunut, ainakaan vielä. Mutta toisaalta olen ainoastaan vähentänyt tupakointia rajusti, en kokonaan lopettanut.

Muutto tuli kyllä hyvään saumaan lopettamisen suhteen, sillä iltaisin on paljon tekemistä joten tupakkaakaan ei tee niin paljoa mieli mitä töissä tekee.

Mitä jos painoni nousee lopettamisen myötä? Pakko olla syömättä normaalia enempää kaikkia herkkuja, alkoholia, ja rasvaisia ruokia. Olen kyllä tyytyväinen siihen että voin syödä mitä haluan, ja kuinka paljon haluan ilman että lihoan. Liikuntaakaan ei oikeasti tarvitse edes harrastaa painon pitämiseksi paikoillaan, onneksi!
No K on kyllä sitä mieltä että voisin ihan hyvin lihottaa itseäni muutamia kiloja. Mieluummin näin päin, että mies "pitää liian laihana" kuin liian lihavana :)